Oferty na budowę drogi ekspresowej S19 Lublin-Kraśnik w końcu otworzone

Aktualności
Czcionka

Trwało to długo, nawet bardzo długo, termin był kilkukrotnie przekładany, ale w końcu poznaliśmy dzisiaj oferty cenowe firm dopuszczonych przez Generalna Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do 2. etapu przetargu na budowę drogi ekspresowej od Lublina do Kraśnika wraz z obwodnicą Kraśnika. Część wykonawców zainteresowanych jest realizacją całości tej trasy. Wszyscy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji zadania do 34 miesięcy i wydłużenie gwarancji do 10 lat.

Na odcinek od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża (długość ok. 12 km) wpłynęło 6 ofert o wartości od 312 mln 298 tys. 173,42 zł do 420 mln 521 tys. 402,37 zł. Najtańszą złożyli Hiszpanie – konsorcjum Aldesa Construcciones Polska Sp. z o. o. i Aldesa Construcciones S.A.

Na odcinek od węzła Niedrzwica Duża - do węzła Kraśnik Północ (ok. 20 km) wpłynęło 5 ofert o wartości od 498 mln 028 tys. 294,99 zł do 565 mln 768 tys. 931,45 zł. W tym przypadku najtaniej swoją pracę wyceniła firma Mota-Engil Central Europe S.A..

Na budowę obwodnicy Kraśnika (ok. 10 km) wpłynęło 6 ofert o wartości od 319 mln 457 tys. 083,38 zł do 424 mln 676 tys. 285,15 mln zł. Najmniej za wykonanie tego zadania oczekuje, podobnie ja w przypadku pierwszego odcinka, konsorcjum Aldesa Construcciones Polska Sp. z o. o. i Aldesa Construcciones S.A.

Pełną listę złożonych ofert znajdziecie tutaj.

- Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Umowy z wykonawcami planujemy podpisać w I kwartale przyszłego roku. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy – informują przedstawiciele GDDKiA.


Zobacz też:
Mało ekspresowe tempo przetargów w sprawie budowy S19 Lublin – Kraśnik – granica z województwem podkarpackim
Rusza II etap przetargu na S19 między Lublinem a Kraśnikiem
Czternaście firm złożyło oferty na budowę S19 od Kraśnika do węzła Lasy Janowskie
Rusza II etap przetargu na S19 od Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim


- Od ogłoszenia przetargu na te odcinki S19 minęły już ponad 2 lata i 2 miesiące. Trwa to już zdecydowanie za długo. Mam nadzieję, że teraz, po otwarciu ofert, na podpisanie umów nie będziemy czekać kolejnych wielu miesięcy i realizacja tej niezwykle ważnej inwestycji przyspieszy. Tym bardziej, że w przypadku każdego z trzech odcinków na jakie podzielono trasę Lublin - Kraśnik są propozycje, które mieszczą się w budżecie, jaki Generalna Dyrekcja ma zamiar przeznaczyć na realizację poszczególnych zadań – mówi poseł Wojciech Wilk.

Powstać ma dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz. Początkowo będzie ona prowadziła wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 19, a potem na wschód od niej omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany, by przejść przez lasy przed Wilkołazem w korytarzu obecnej drogi omijając miejscowość od wschodu, a za nią przejść na zachodnią stronę.

 

 

- W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną DK19 omijając miasto od wschodu. Zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, czterech par Miejsc Obsługi Podróżnych, 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt i trzech kładek dla pieszych (obiekty przechodzące nad trasą ekspresową uwzględniają dobudowę trzeciego pasa ruchu „na zewnątrz”) - informuje GDDKiA.

Generalna Dyrekcja zapowiada, że kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r. Specjaliści są w tym względzie nieco mniej optymistyczni, ale oby się mylili.

 

zdjęcia ilustracyjne GDDKiA