Kraśnik. Uwaga oszuści podszywający się pod PGE namawiają do podpisywania nowych umów!

Aktualności
Czcionka

Co jakiś czas w mediach słyszymy o oszukanych osobach, które skuszone wizją korzystniejszych warunków, oszczędności, niższych opłat zdecydowały się podpisać nowe umowy na dostawę gazu, prądu czy na przykład na usługi telekomunikacyjne. Po jakimś czasie okazuje się, że umowa została podpisanie nie z tą firmą której rzekomy przedstawiciel zapukał do drzwi, jest nie taniej a drożej, a na dodatek nie można się z niej wycofać. Wczoraj tacy naciągacze pojawili się w Kraśniku.

- Do drzwi zadzwonił mężczyzna podający się za przedstawiciela Polskiej Grupy Energetycznej. Po przedstawieniu się poprosił o pokazanie ostatniego rachunku za prąd. Przekonywał, że PGE ma promocję dla swoich klientów – jak podpiszę nową umowę na 2 lata, to nie będę się musiał obawiać o podwyżkę cen prądu, zagwarantowane będę miał stałe ceny – opisuje nam sytuację która go wczoraj spotkała pan Paweł z Kraśnika.

Na szczęście ostrożny mieszkaniec najpierw poprosił mężczyznę o pokazanie identyfikatora i przedstawienie oferty na piśmie. To już spłoszyło osobę przedstawiającą się za pracownika PGE, ponieważ okazało się, że nie jest tym za kogo się podaje, a rzekomo przedstawicielem innej firmy, która miałaby współpracować z PGE. Na odchodne mężczyzna rzucił tylko, że oferta zostanie przesłana drogą pocztową.

Wczoraj (14 marca) takie przypadki oszustwa miały miejsce między innymi na ul. Granicznej w Kraśniku.

Spółka PGE Obrót potwierdza, że byli to oszuści. Jej przedstawiciele nie odwiedzają bowiem swoich klientów w domach w celu podpisania nowych umów lub dokonania jakichkolwiek zmian w dokumentacji.

- Żeby nie dać się oszukać należy pamiętać o kilku ważnych zasadach. Należy dokładnie sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to jaką firmę reprezentuje. Należy dokładnie zapoznać się z przedstawionymi dokumentami: skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić jakie są warunki rozwiązania umowy. W przypadku podpisania umowy należy zachować jeden egzemplarz. Jeżeli dojdzie do podpisania umowy poza siedzibą firmy, czyli np. w domu, mamy prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni bez żadnych negatywnych skutków – informuje Mariusz Majewski, kierownik Zespołu Zespół Komunikacji Zewnętrznej i Wewnętrznej PGE Obrót S.A.

Jeśli próba oszustwa dotyczy tak jak w tym przypadku dostawcy prądu, to klient który ma jakiekolwiek wątpliwości może zadzwonić pod numer Infolinii PGE 422 222 222. Często, taki telefon nie tylko pozwala ochronić siebie, ale także pomaga ostrzegać innych mieszkańców danego terenu.

- Do zapewnień nieuczciwych handlowców dotyczących obietnic tańszych rachunków należy podchodzić bardzo sceptycznie. Zgodnie z Ustawą o zmianie podatku akcyzowego i niektórych innych ustaw obowiązują stabilne ceny dla gospodarstw domowych. To znaczy, że w 2019 r. zużywając energię tak jak dotychczas, nie zapłacimy więcej. Klienci nie odczuwają w związku z tym żadnej zmiany, gdyż wszelkie formalności w rozliczeniach zrealizowała spółka PGE Obrót – dodaje kierownik Mariusz Majewski.

 

foto ilustracyjne pixabay.com